دل نوشته های یک کولی

همچون کرگدن تنها به گا رفتم

دل نوشته های یک کولی

همچون کرگدن تنها به گا رفتم

تحلیل های فلسفی اجتماعی من

می دونی من داشتم به ضمیر نا خود اگاه و قدرتش فکر می کردم. و می دونی که هر چیزی را باور کنی همون اتفاق برات می افته! حالا یه نگاه به خودمون بندازیم. ما چه چیزی را باور کردیم؟ خیانت؟ فساد؟ بی وفایی...؟ و هزارتا صفت پست دیگه که حتی توی حیوون ها هم پیدا نمیشه! خب. مشخصه. انتظار دارید چی را به سمت خودمان جذب کنیم؟؟؟!!! سعادت؟! خنده دار نیست؟! اما وضعیت از این هم وخیم تر هستش:

باور های جامعه ی ما داره به این سمت کشیده میشه!!! بدون اینکه خودمان بفهمیم!


فکر میکنید چرا اسلام میگه "حتی اگر با چشم خودتان دیدید که کسی زنا میکنه ، به هیچ کس نگید!" به خاطر اینکه بعضی مسایل نباید عادی بشن! و متاسفانه جامعه ی ما داره شتاب میگیره برای عادی شدن! حتی عادی شدن خیانت زن و شوهر به یکدیگه!!! و ما. فقط خود ما هستیم که می تونیم و باید جلو این شتاب را بگیریم. چه جوری؟ الان میگم:


خواهرم، برادرم، هر غلطی که میکنید فقط بین خودتان و خدای خودتان باشه. نیاید به همه بگید! و مطمئن باشید خدا ممکنه که چیزی که بین خودش و بندش بوده را ببخشه! اما اگر این گناه را یک نفر دیگه هم فهمید و باعث بشه همون یک نفر هم به اتکای گناه شما اون کار را تکرار کنه،دیگه این مسئله قابل بخشش نیست و گناه اون یک نفر هم گردن شماست! بیایید با کمک هم برای نسل بعدی جامعه ای زیباتر بسازیم.

و باور کنیم که قبل از دولت و دولت مردان، قبل از امریکا و اسرائیل و روسیه و چین و دشمن و .... تک تک من و شما هستیم که آینده و فردای ایرانمان و فرزندانمان را می سازیم!


عزیزان اگر دولت ها تغیر کنند اما فرهنگ ما تغیر نکند چه میشود؟ فرزندانی که با پول رشوه بزرگ می شوند، بچه های خیانت ، مردان بی غیرت، دختران بی حیا ،... و در یک کلام:

عادی شدن رذالت ها 

در فرهنگ یک جامعه و در فرد فرد اجزای ان (حتی در عادل ترین حکومت دنیا) چه نتیجه ای خواهد داشت؟؟؟!!!! سعادت؟!

مگر حضرت نوح 900 سال برای جامعه ای بیمار از هدایت نگفت؟ اثری هم داشت جز 6 نفر؟!


اما برعکس :

اگر ما از خودمان شروع کنیم و انگشت اشاره را به سمت خودمان بگیریم و جامعه ای را بسازیم که در ان کسی اگر می خواهد رشوه دهد یا بگیرد خجالت بکشد! جامعه ای با فرهنگ سالم و سالم ! انگاه در هر حکومتی هم که باشد، چه بسا فاسد و ظالم ، جامعه قدرت این را دارد که حکومت را اصلاح کند.

مثال:

مگر زمان حمله ی مغول ها ی وحشی ، پارس در امان نماند؟!!!!! مگر ایرانیان نبودند که حتی ان وحشی ها را عاشق ادب و ایین خود کردند و از ان وحشی ها پادشاهانی نسبتا عادل ساختند؟!!


هموطنانم ، عزیزانم ، بیایید دست در دست هم از خودمان شروع کنیم !!!




نظرات 7 + ارسال نظر
Hell Lord دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:57 ب.ظ http://my-whispers.persianblog.ir

هیجان زده شدم!!! :D خاک تو سرت بکنن، تو که انقده خوب میتونی بنویسی...چرا زودتر شروع نکردی؟؟؟؟؟

می دونی جونم بعضی مطالب خودشون باید بیان! من که به زور نمیتونم بیارمشون!

ولی هرچی میاد می نویسم!
اما قول می دم دیگه چیز بد ننویسم

Hell Lord دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ http://my-whispers.persianblog.ir

لطفا اسمم رو بردار...excuse me!

نرگس دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:37 ب.ظ http://20again.persianblog.ir

سلام
واقعا ممنون حرف دل منو زدی. عادی شدن گناه تو جامه باعث این همه فساد شده. گوش هیچ کس هم شنوا نیست. هم جا هم اپیدمی شده. از فیلم های سینمایی مون بگیر تا حتی خودمون. انقدر تو فیلمها و موسیقی های جدید راحت در مورد انواع گناه ها خب صحبت میشه و اونها رو عادی و حتی زیبا و پسندیده نشون میده که همه رو جذب میکنه.
آدم متاسف میشه.
موفق باشی

سارا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

اینجا گل نداره ؟
الو ..
نداره ؟؟
باشه مهم نیست
(گل ) قرمزها ..
خوب بود خوندیم .

پادرا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ب.ظ http://padra.blogsky.com/

من پیشنهاد میکنم بجای نصیحت و تشویق دیگران به کارهای خوب که سنت بسیار قدیمی در کلام ایرانی است از کارهای خوب خودمون و احساسات قشنگمون حرف بزنیم

شاید بهانه نوشتن بلاگ هم در همین بیان خوبیهای خودمون باشه .... بحث پز دادن نیست . به نظرم اگه آدمها با شنیدن خوبیهای ما احساس حسادت بکنند و ازمون فاصله بگیرند خیلی بهتره تا اینکه با ناله سر دادن و غم و اندوه گرایی اونها رو به سمت خودمون جلب کنیم .

قلم شما زیباست ... موضوعاتی که انتخاب میکنی هم اگه زیبا بشه بیشتر میدرخشی

شاد و درخشنده باشی

من حس میکنم که امروزی ها خیلی اوقات از نداشتن ویژن صحیح رنج می برند. البته مثبت نوشتن خیلی خوبه. و از غم نوشتن برای جذب دیگران خیلی بد!
ولی مباححث تحلیلی اجتماعی هم بد نیستند! حداقل اینکه خودم این متن را 4مرتبه خوندم و ازش انرژی گرفتم!

بهاره سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:48 ق.ظ http://sinciity.persianblog.ir

سلام گفته بودی آب کردم خبرت کنم. خوشحال میشم سر بزنی

واقعا ببخشی ولی در عجبم؟؟!؟!؟!

ensiyeh یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ب.ظ http://www.nabneveshteh.blogfa.com

سلام.از وبلاگت خوشم اومد.اگه دوست داشتی برای تبادل لینک بهم یه سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد